Sidor

fredag 7 januari 2011

Jag minns Dag Finn och hans snopp

Jag sitter och bläddrar i boken om Okej, tittar mest på bilderna, gör några små nedslag i texterna. Jag är född 77, lite för ung för att Okej ska ha haft den där enorma påverkan på mig som tidningen alldeles säkert hade på dem som var tonåringar då det begav sig. Men jag har äldre syskon som fostrat mig väl, när syrran bytte ut planscherna på W.A.S.P och Alice Cooper för nyare fynd var jag snabb att norpa och tapetsera väggarna med dem. Jag var väl 8 och tyckte det var hur coolt som helst med köttslamsor och kedjor.

När jag tittar på bilderna idag så är de ju helt galna. Hysteriskt roliga i många fall, men helt galna. Hur kom de på allt.
Jag bläddrar i boken och minns inte att jag sett alla tuttar och minimala trosor. Uppfriskande dock att alla ser så glada ut mitt i allt det där nakna. Det är inte särskilt mycket porrplut utan uppriktigt glada miner. Jag antar att de flesta tycker att det var kul att få vara med, och att kläderna droppades utan övertalning.
Nej, tuttarna minns jag inte direkt. Men jag minns ju Dag Finn där i badkaret. Dag Finn och hans snopp.

/Helena

3 kommentarer:

Veronica sa...

Du är mästaren på grymma rubriker! :) Jag är också lite sugen på den här boken, är den värd sina kronor?

Helena sa...

Oss emellan, vi lånade den på biblioteket.

Bianca sa...

Haha, OKEJ var en tidning jag aldrig riktigt förstod, den fanns ju på 90-talet också. Jag tror jag läste Frida istället.